Kiedy jest najlepszy czas na uruchomienie reklamy w Google Ads?

„Kiedy jest najlepszy czas na uruchomienie Google Ads” to pytanie, które może dać odpowiedź tak unikatową jak Twoja firma. Czy użytkownicy Twojej witryny są bardziej zaangażowani w poniedziałek czy w sobotę? W którym momencie ludzie najchętniej rejestrują się jako wolontariusze? Czy większość Twoich wpływów odbywa się w godzinach pracy czy w weekendy? Kto zajmuje się obsługa Google Ads? Gdzie znajdę Google Ads cennik? Na wszystkie te pytania możemy odpowiedzieć w tym artykule.

Raport pory dnia w Google Analytics pomaga określić, kiedy Twoja witryna uzyskuje największy ruch, a co ważniejsze, kiedy Twoi odbiorcy mają największe szanse na konwersję. Wiedza o tym, kiedy Twoi odbiorcy są aktywni i najprawdopodobniej podejmą ważne działania w witrynie, może pomóc zoptymalizować Google Ads pod kątem wpływu na organizację. Jest to również dobry sposób na określenie, kiedy należy nadać priorytet reklamom Google Ads. Zwłaszcza dlatego, że wyświetlasz reklamy PPC, które są oparte na rzeczywistych pieniądzach.

reklama w Google
Reklama w Google

Jak znaleźć raport pory dnia

Google Analytics bardzo ułatwia szybkie sprawdzenie, w które dni i godziny Twoja witryna jest najbardziej aktywna. Na stronie głównej możemy zobaczyć mapę cieplną najruchliwszych dni i godzin naszej witryny.

Najlepszym sposobem na zagłębienie się w wzorce ruchu dla dni tygodnia i godzin jest skonfigurowanie raportu w Google Analytics. Po pobraniu tych raportów niestandardowych możesz łatwo zobaczyć, jak zmienia się ruch w ciągu dnia. Na podstawie tych danych możesz określić najlepsze godziny i dni na uruchomienie Google Ads.

Reklamy w Google

Zwróć uwagę, że oprócz ruchu w witrynie, realizacje celów i współczynniki konwersji celów zmieniają się w ciągu dnia. W przypadku witryny internetowej IncroMedia.pl godziny pracy (kiedy ludzie szukają zasobów dotyczących strategii marketingu internetowego) charakteryzują się wyższą konwersją. Dzieje się tak, ponieważ większość profesjonalistów non-profit odwiedza naszą witrynę podczas pracy w biurze.

Wiedza kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej czujni i gotowi do działania ma potężną zaletę. Jest nią możliwość zastosowania tych danych do harmonogramu i strategii Google Ads.

Jak (i dlaczego) określić najlepszy czas na uruchomienie Google Ads

Możesz zoptymalizować swoje konto Google Ads pod kątem pory dnia (lub dnia tygodnia), planując wyświetlanie reklam na dni lub godziny, w których Twoi odbiorcy są najbardziej zainteresowani i mają największe prawdopodobieństwo konwersji.

Cennik reklam Google
Cennik reklam Google

1. Równomiernie wydawaj dzienny budżet Google Ads

W Google Analytics przejdź do Pozyskiwanie » Reklamy w Google » Pora dnia, aby sprawdzić, kiedy obecnie wydajesz środki. Może to również pomóc Ci zobaczyć, jak „wyczerpane” jest Twoje konto (tj. Czy z łatwością wydajesz całą swoją dotację każdego dnia, czy przez większość dni po prostu wchodzisz pod prąd). Jeśli Twój budżet został wyczerpany, prawdopodobnie zobaczysz coś takiego:

Wydajesz swoje granty dość równomiernie przez cały dzień, osiągając szczyt, gdy ludzie są najbardziej aktywni online, a budżet kończy się około północy.

Jeśli Twoje konto jest bardzo zapełnione (tzn. wydajesz wszystkie pieniądze z Google Ads na początku dnia), zobaczysz coś takiego:

Twoje wydatki w Google Ads osiągają szczyt, ale spadają w południe, gdy skończy Ci się budżet. Jeśli Twoje konto wyczerpie budżet na początku dnia, możesz stracić cenny ruch wyszukujący powiązane hasła w późniejszych godzinach.

Możesz rozwiązać ten problem. Skonfiguruj niestandardowy harmonogram reklam, aby rezerwować budżet i wyświetlać reklamy tylko w godzinach, w których są one najbardziej interesujące lub generujące konwersje. Będziesz mieć pewność, że żadne z Twoich środków (ani w rzeczywistości Google Ads) nie zostaną zmarnowane.

Ale poczekaj, skąd masz wiedzieć, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej zainteresowani i zaangażowani?

Obsługa Google Ads

2. Kieruj się na godziny z dużą liczbą wyszukiwań

Załóżmy, że jesteś organizacją charytatywną taką jak Greater Than AIDS i chcesz dotrzeć do osób, które szukają informacji o HIV. Korzystając z Google Trends, możemy zobaczyć, że liczba wyszukiwań hasła „HIV” rośnie każdego dnia około godziny 23:00.

Jeśli kończy Ci się budżet o godzinie 14:00, tracisz godziny szczytu zainteresowania odbiorców! Korzystając z Trendów Google lub podobnych narzędzi do badania słów kluczowych, możesz lepiej zrozumieć, kiedy ludzie szukają tematów i problemów związanych z misją Twojej organizacji. Dzięki temu odpowiednio zaplanujesz kampanie reklamowe. Przyjrzyj się ruchowi organicznemu w Twojej witrynie, aby lepiej zrozumieć, kiedy użytkownicy szukają informacji i usług oferowanych przez Twoją Agencję SEO.

W takim przypadku, gdy staramy się kierować reklamy do osób szukających informacji o chorobie, możemy ustawić niestandardowy harmonogram reklam. Rozpoczniemy naszą kampanię później w ciągu dnia, aby być pewnym, że część budżetu zostanie zachowana dla tych odbiorców (i najlepszy czas na uruchomienie reklamy docierające do użytkowników szukających odpowiednich zasobów).

Obsługa reklam Google
Obsługa reklam Google

3. Celuj w wysoki współczynnik konwersji reklamy w Google Ads

Ruch jest świetny, ale w Incromedia.pl wszyscy skupiamy się na konwersjach. Na szczęście w niestandardowym raporcie godzinowym możesz zobaczyć, jak współczynnik konwersji celu Twojej witryny zmienia się w ciągu dnia. Pozwoli Ci to określić pory dnia, w których użytkownicy z największym prawdopodobieństwem podejmą działania w Twojej witrynie. Uporządkuj swoją strategię Google Ads w tych godzinach.

W tym przypadku możemy wywnioskować, że najlepszy czas na wyświetlanie reklamy w Google to od 11 do 21, kiedy wiemy, że mamy największą szansę na konwersję odwiedzających witrynę i odpowiednie zaplanowanie kampanii.

Zajrzyj do raportu godzinowego Google Ads (Pozyskiwanie » Google Ads » Pora dnia). Zobaczysz tam kiedy ruch z Google Ads konwersuje konkretnie z najwyższymi współczynnikami dla Twoich celów o najwyższym priorytecie.

Wnioski

Planowanie kampanii Google Ads w okresach, w których Twoi odbiorcy są najbardziej zaangażowani, wydaje się oczywiste. Jest to taktyka optymalizacji, którą wiele organizacji przeocza! Korzystaj z niestandardowych harmonogramów reklam, aby zmaksymalizować swoje szanse na przekształcenie odwiedzających witrynę w konwersje.