Naprawa alternatorów Wrocław

Jak poradzić sobie z zepsutym rozrusznikiem?

Krok 1 – Zabezpiecz elektroniczne informacje o ustawieniach pojazdu
W zależności od pojazdu i wymagań dotyczących instrukcji naprawy, może być konieczne użycie wygaszacza pamięci, aby przechwycić wszystkie informacje o ustawieniach elektronicznych.

Kiedy już to zrobisz, odłącz ujemny przewód akumulatora.

Sprawdź pasek alternatora, aby określić, czy jest to pasek klinowy, czy serpentyn. Serpentynowy pasek będzie płaski i cienki z żebrami od spodu. Pasek klinowy (bez niespodzianki) ma kształt litery V. Jeśli alternator wykorzystuje pasek klinowy, możesz przejść do kroku 5.

Krok 2 – Poluzuj serpentynowy pas
Napinacz paska jest obciążony sprężyną, więc bądź bardzo ostrożny, aby nie doznać obrażeń, jeśli zatrzaśnie się z powrotem na swoim miejscu. Trzymaj ręce z dala, kiedy tylko możesz. Praca będzie o wiele trudniejsza, jeśli będziesz musiał to zrobić jedną ręką!

Poluzuj napinacz paska, aby uzyskać łatwiejszy dostęp podczas zdejmowania paska. Być może trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość, ponieważ przeniesienie lub zdjęcie paska może być dość trudne.

Krok 3 – Zdejmij pasek
Po poluzowaniu napinacza powinno to znacznie ułatwić zdjęcie paska. W tym momencie dobrze jest sprawdzić sprawność napinacza paska. Jeśli nie działa płynnie, jest zardzewiały lub w ogóle kłuje — nadszedł czas, aby go wymienić.

Narzędzie do napinania paska zapewnia dodatkową dźwignię i lepszy dostęp do ciasnych obszarów. Jeśli go nie masz, powinieneś rozważyć dodanie go do swojego zestawu narzędzi. To znacznie ułatwia pracę niż standardowy klucz nasadowy.

Krok 4 – Usuń wszystkie połączone części
Pamiętaj, aby oznaczyć wszystkie przewody i łączniki, aby mieć pewność, które z nich są przeznaczone do ponownego montażu.

Krok 5 – Poluzuj alternator
Jeśli masz pasek klinowy, przed zdjęciem paska musisz poluzować alternator. W takich przypadkach to alternator zapewnia napięcie paska, a nie osobną część napinającą, jak w przypadku paska serpentynowego.

Krok 6 – Zainstaluj nowy alternator
Chcesz zapewnić dobre dopasowanie. Wyrównaj wszystkie otwory na śruby i dokręć śruby do właściwego napięcia.

Wymień wszystkie elementy łączące na ich właściwe odpowiedniki (jak wcześniej oznaczono).

Następnie wymień pasek. Jeśli trochę się z tym zmagasz, istnieje kilka sztuczek, jak przywrócić pasek do alternatora. Niektóre alternatory mają śrubę poprzeczną, która umożliwia ruch alternatora na wsporniku. Pozwala to na regulację napięcia paska.

Jeśli nie ma śruby poprzecznej, możesz użyć „oszustu”, aby utrzymać alternator na miejscu podczas dokręcania go we właściwej pozycji. Alternatywnie, dobry asystent może pomóc w utrzymaniu napiętego paska podczas dokręcania śrub mocujących.

Krok 7 – Sprawdź napięcie paska
Bez odpowiedniego napięcia grozi Ci stworzenie prawdziwych problemów. Sprawdź w instrukcji naprawy, jak ciasny powinien być pasek. Po kilku dniach powinieneś ponownie sprawdzić napięcie, aby upewnić się, że po pewnym czasie jest nadal prawidłowe.

Krok 8 – Podłącz ponownie baterię
Podłącz ponownie ujemny zacisk akumulatora, podłącz woltomierz i uruchom samochód. Prawidłowa moc wyjściowa alternatora powinna teraz pokazywać odczyt od 13,1 do 16,5 woltów. Jeśli twój odczyt jest poprawny, to wszystko gotowe. Poklep się po plecach i nagrodź się dobrą filiżanką herbaty.

Jeśli nie jesteś w temacie, co robić za bardzo, lub nie masz czasu a potrzebujesz pilnie zreperowanego auta, sprawdź naszą ofertę naprawa rozrusznika Wrocław, gwarantujemy pełną satysfakcję z roboty!

Leave a Reply